Истраживали смо ...
Радни процес наставника је динамичан феномен, који је повезан поред низа пријатних момената и са низом стресора на радном месту.
- Виолета Дамјановић
- Погодака: 1859
Радни процес наставника је динамичан феномен, који је повезан поред низа пријатних момената и са низом стресора на радном месту.
У одељењима IV3 и II1, у нашој школи 20.11.2019. одржан је јавни час на тему Дигитално насиље.
Поводом обележавања 30 година Конвенције дечијих права, наша школа се укључила на нивоу
Војводине да на овакав начин обележи овај јубилеј.
Друштвени феномен - трговина људима подразумева продају и куповину, односно држање неке особе у циљу њене експолатације. До експлоатације увек долази и експлоатација се одржава употребом силе, претње, преваром, злоупотребом овлашћења, тешког положаја, отмицом или на неки други начин.
Важно је нагласити да пристанак жртве на експлоатацију, не мења чињеницу да се ради о трговини људима и да је то кривично дело.
Један од уобичајених стереотипа је да трговци људима своје жртве излажу искључиво сексуалној експлоатацији, да су им жртве само жене и девојчице, где се занемарују други облици експлоатације, као што је нпр.радна експлоатација, чије су жртве најчешће мушкарци.
Најчешћи облици експлоатације људи су: сексуална експлоатација и принудна проституција, принудни рад, принудно просјачење, принуда на вршење кривичних дела, трговина органима, принудни рад у кући, принудни бракови, принудна војна служба (нпр. феномен деце војника).
Жртву често у ланац трговине људима увлачи особа коју она познаје и у коју има поверења. Експлоатација подразумева различите начине на који се жртва користи ради постизања крајњег циља – а то је остваривање зараде за трговца људима.
Док су још на путу до одредишта, трговци људима жртвама одузимају документа, да би наводно „средили“ радну дозволу и сл. На тај начин жртва губи свој правни идентитет.
Постоје и предрасуде. Нпр. да жртве трговине људима увек потичу из сиромашних породица, да су само странци жртве, да су у ланац експлоатације ушли насилним путем и против своје воље – отмице...
Наше истраживање је имало акценат на феномену пре свега радне експлоатације. Циљна група су нам били матуранти.
педагог Виолета Дамјановић
E-посетница
Време догађаја: 11.12.2019.
ОРГАНИЗАЦИЈА ДОСТИГНУЋА МЛАДИХ СРБИЈA
Локација: Нови Сад /Рибарско острво
Алкохол је најчешћа прва зависност са којом се тинејџери сусрећу, неретко се не заустављајући само на њему. Србија се налази на четвртом месту по потрошњи алкохола у поређењу са другим земљама Европе.
Од укупног броја лечених алкохоличара, половину чине млади од 25 до 30 година, а више од 80 % њих до своје 17. године проба алкохол. Тренд конзумације алкохола у популацији младих је стално у порасту.
Процењује се да данас свака четврта породица има члана алкохоличара.
Млада особа која има проблема са алкохолом неретко је раздражљива, нервозна, груба и нестрпљиво реагује. Свакако да то временом води до нарушавања односа у породици и међу пријатељима. Склони су необјашњивим променама расположења, тузи и безвољности, коју онда додатно „лече“ алкохолом, стварајући затворени круг алкохолизма и тако честе пратеће депресије.
Претходно наведено нас је навело на мини истраживање, где се добијени подаци налазе код педагога. Превенција је начин на који школа може да помогне, својим ангажовањем на разне начине, да се овај феномен ублажи.
педагог Виолета Дамјановић
E-посетница
Учење је један од најраспрострањенијих процеса који нам се „дешавају“.
Термин „стилови учења“ представља опис ставова, понашања и акција која одређује начине који су нама најпогоднији за учење.
Више о стиловима учења прочитајте овде.
Кратак текст о важности оцењивања у процесу учења, пронађите на овом линку.
Организација "Достигнућа младих" као део глобалне мреже Junior Achievement Worldwide представља највећи светски програм предузетничког образовања. Кроз програме предузетништва и финансијске писмености је прошло 286 основних и средњих школа, 60.000 ученика у Србији од 2005. године.
Сви учесници програма били су у прилици да кроз теоријску и практичну наставу, менторски програм, као и низ такмичења, сајмова и конкурса, науче по којим принципима функционише бизнис и да истовремено буду подстакнути да осмишљавају и развијају своје предузетничке подухвате.
Наша школа се укључила у рад школске 2017/2018. године.
У свету овакав начин предузетничког учења младих постоји од 1919. год. и до сада је укључена 121 земља.
У децембру 2018. године укључили смо се у један од програма:
Пословни изазов, регионално такмичење које је 2018. одржано у Новом Саду.
Као информацију за ученике и родитеље, наводимо специфичан начин такмичења.
Из сваке школе долази по 3 ученика. Уочи такмичења, жири упућује сваког ученика у одговарајући тим. Тимове чине ученици из различитих школа који се не познају. Жири одређује области из које ће се такмичити и где ће стварати неки производ или услугу. Пословне идеје кроз тимски рад ученика се пласирају у виду презентације и путем јавног наступа се представљају осталим ученицима и жирију.
Предности оваквог такмичења су многоструке. Осим развијања социјалних вештина, начина комуникације, улоге у тимском раду код ученика се развија самопоуздање и радозналост да се евентуално пропуштено градиво научи и утврди, како би се прешло у сферу иновативности и креативности.
Обучени наставници ментори у нашој школи, за рад са ученицима у оквиру програма организације Junior Achievement Serbia:
Југослава Лулић, Жељко Селаковић и Виолета Дамјановић.