Даровити ученици у Техничкој школи „9. мај“
У Техничкој школи „9. мај“ није реткост да се међу ученицима издвоје они даровити ученици. Да би открили даровиту децу, наставници улажу додатни труд и ангажовање. Они редовно прате рад, залагање и напредовање ученика. Када „детектују“ такву децу, потребно им је пружити индивидуални образовни план (ИОП 3) јер су њихова мотивација, самосталност, напредност и могућност за овладавањем градива већи у односу на остале ученике. На тај начин ће ови ученици бити у могућности да испоље своје натпросечне склоности и своје максималне потенцијале.
Поред наставника кључну улогу у мотивисању и пружању могућности испољавања даровитости, има и сама установа у којој ученик стиче своје образовање.
Питали смо школског психолога, Сању Ратковић, да нам нешто каже о раду са оваквим ученицима у школи:
Сања Ратковић, психолог : Од наставника се очекује да благовремено прате учење и рад ученика, њихово напредовање током наставе, како би ученици добили адекватну интелектуалну стимулацију за испољавање својих натпросечних способности. Као кључне карактеристике даровите деце издвајају се напредност, мотивација за доменом овладавања даровитости и самосталност у раду. У оквиру наше школе постоје редовна одељења са обогаћеним програмима за даровите. Овакав вид наставе омогућава ученицима да остану у редовним одељењима, али притом добијају специјалан третман на два начина: индивидуализација наставе у оквиру одељења што подразумева давање додатних обавеза и задатака и додатна настава која се односи на продубљивање и проширивање знања. |
У овако организованим образовним околностима даровитим ученицима се пружа адекватна интелектуална стимулација, а да притом остају у редовним одељењима чиме развијају социјалне вештине опхођења према особама нижих способности. Поред ове предности, потребно је истаћи и то да присуство даровитих ученика у одељењу има позитиван одраз на остале ученике у одељењу у смислу бољег квалитета наставе и виших образовних стандарда. Ове школске године међу матурантима смо имали такве две ученице – Тамару Бошков и Марију Дробац. Оне су три године похађале наставу из предмета Програмирање по индивидуалном образовном плану за даровите ученике, ИОП-3. |
Питали смо професора Славуја Милића како се јавила сама идеја за индивидуалним образовним планом, како је све текло, да ли је било тешкоћа и препрека у раду?
Разговарали смо и са ученицама Маријом Дробац и Тамаром Бошков.