Тема: Дигитано насиље

  20.11.2019. у нашој школи одржан је јавни час на тему Дигитално насиље у одељењима IV3 и II1.
  Поводом обележавања 30 година Конвенције дечијих права, наша школа се укључила на нивоу Војводине да на овакав начин обележи овај јубилеј.
Digitalno nasilje   Предавачи су били педагог Виолета Дамјановић и професор информатике Светлана Ерцег. Јавном часу је присуствовала и професор српског језика и књижевности Радмила Ристић.
  Приказана је сјајна презентација која је подстакла ученике да активно учествују у реализацији оваквог часа. Врло искрено су одговарали на постављена питања, отворено су причали о властитим искуствима када су у питању најразличитије могућности дигиталног насиља. На задовољство предавача и они су поставили велики број питања.
  Стиче се утисак да су веома зрели и свесни свих опасности којима су у данашњем времену изложени, али су и врло аргументовано бранили неке своје ставове, истичући да свако мора да преузме одговорност за своје поступке. Час је био динамичан и прекратак за све оне који су желели да дискутују.

аутор текста:
Радмила Ристић, професор српског језика и књижевности



Трговина људима - Trafficking

  Друштвени феномен - трговина људима подразумева продају и куповину, односно држање неке особе у циљу њене експолатације. До експлоатације увек долази и експлоатација се одржава употребом силе, претње, преваром, злоупотребом овлашћења, тешког положаја, отмицом или на неки други начин.
  Важно је нагласити да пристанак жртве на експлоатацију, не мења чињеницу да се ради о трговини људима и да је то кривично дело.
  Један од уобичајених стереотипа је да трговци људима своје жртве излажу искључиво сексуалној експлоатацији, да су им жртве само жене и девојчице, где се занемарују други облици експлоатације, као што је нпр.радна експлоатација, чије су жртве најчешће мушкарци.
Trgovina ljudima   Најчешћи облици експлоатације људи су: сексуална експлоатација и принудна проституција, принудни рад, принудно просјачење, принуда на вршење кривичних дела, трговина органима, принудни рад у кући, принудни бракови, принудна војна служба (нпр. феномен деце војника).
  Жртву често у ланац трговине људима увлачи особа коју она познаје и у коју има поверења. Експлоатација подразумева различите начине на који се жртва користи ради постизања крајњег циља – а то је остваривање зараде за трговца људима.
Док су још на путу до одредишта, трговци људима жртвама одузимају документа, да би наводно „средили“ радну дозволу и сл. На тај начин жртва губи свој правни идентитет. За многе је то први пут да одлазе из своје земље: они не знају језик, не знају где су, не знају шта могу да ураде и која права имају. Они се плаше институција, пре свега полиције и не желе од њих да затраже помоћ.
  Постоје и предрасуде. Нпр. да жртве трговине људима увек потичу из сиромашних породица, да су само странци жртве, да су у ланац експлоатације ушли насилним путем и против своје воље – отмице...
  Наше истраживање је имало акценат на феномену пре свега радне експлоатације. Циљна група су нам били матуранти.

педагог Виолета Дамјановић
E-посетница



Стилови учења

Стилови учења

  Учење је један од најраспрострањенијих процеса који нам се „дешавају“.
Стилови учења   Термин „стилови учења“ представља опис ставова, понашања и акција која одређује начине који су нама најпогоднији за учење.

Више о стиловима учења прочитајте овде.

Кратак текст о важности оцењивања у процесу учења, пронађите на овом линку.

Оцене

педагог Виолета Дамјановић
E-посетница


Junior Achievement Serbia

Предузетничко образовање

  Организација "Достигнућа младих" као део глобалне мреже Junior Achievement Worldwide представља највећи светски програм предузетничког образовања. Кроз програме предузетништва и финансијске писмености је прошло 286 основних и средњих школа, 60.000 ученика у Србији од 2005. године.
  Сви учесници програма били су у прилици да кроз теоријску и практичну наставу, менторски програм, као и низ такмичења, сајмова и конкурса, науче по којим принципима функционише бизнис и да истовремено буду подстакнути да осмишљавају и развијају своје предузетничке подухвате.
  Наша школа се укључила у рад школске 2017/2018. године.
  У свету овакав начин предузетничког учења младих постоји од 1919. год. и до сада је укључена 121 земља.

Више о организацији Junior Achievement Serbia.




Страна 1 од 2